Tekstschrijven

Als tekstschrijver en storyteller ben ik altijd op zoek naar het verhaal achter een product of de mens. Het gaat niet om de vraag ‘wat?’, maar vooral om het ‘waarom’? Mensen houden van verhalen. Het maakt jou persoonlijker en je product tastbaarder.

Een goed verhaal werkt. Waarom? Je onderscheidt je niet zozeer door het product of dienst dat je levert, maar wel door jouw verhaal. Dat is uniek en maakt waarom mensen graag met jou zaken willen doen. Je product of dienst gaat als het ware leven, het wordt tastbaar voor de klant. Bovendien wordt een verhaal veel beter onthouden dan cijfers over hoe goed je product wel niet is. Ook als ondernemer zou je een verhaal moeten hebben. Het gaat de klant niet zozeer om wat je doet. Maar vooral om waarom je het doet. Je passie, gedrevenheid, je ervaringen, je doelen, je avonturen, et cetera.

Een paar ideeën voor jouw eigen verhaal:
1. Waarom doe je wat je doet?
2. Wat is je passie voor je werk?
3. Was je in je (vroege) jeugd ook al bezig met wat je nu doet?
4. Heb je ooit iets meegemaakt waardoor je dacht ‘Dat ga ik anders doen’.
5. Waar komt je product vandaan (de oorsprong)?
6. Hoe is het ontstaan?
7. Hoe wordt het gemaakt?
8. Als je jouw product zelf hebt bedacht/ontworpen, zo ja waarom en hoe is dat gegaan?

Wil je weten wie S&WHY is en wat ik voor jouw organisatie, product of merk kan betekenen? Neem dan even contact op. Al is het maar om te kijken of er een klik is.